D.U.K.
Antikorozinis automobilio padengimas
Kodėl būtinas automobilio antikorozinis dengimas
Plečiantis korozijai ženkliai mažėja automobilio vertė, rūdija kėbulo durelės, slenksčiai ir kt., o tinkamu metu nepastebėjus išsiplėtusių rūdžių gali tekti atiduoti mašiną į metalo laužą. Antikorozinio dengimo paslaugą reikia atlikti tada, kol rūdys nėra išlindusios į paviršių. Kai druska patenka į paviršiaus tarpus, formuojasi ir plečiasi rūdys. Šios paslaugos ypač reikalingos mūsų klimatui žiemą, kai ypač žema temperatūra, didelė drėgmė, o keliai barstomi druskų mišiniais, kurie ypatingai pavojingi automobilio paviršiams. Deja, nedaug automobilių yra pritaikyti Lietuvos klimatui ir žiemą barstomoms druskoms, todėl būtina pasirūpinti transporto priemone nuo pat automobilio įsigijimo.
Antikorozinis paruošimas
Drėgnas klimatas, druskingų mišinių ir dulkių surišėjų naudojimas kelių valymui , nepakankama priežiūra automobilio eksplotacijos metu– visa tai lemia automobilio kėbulo ir jo ertmių koroziją.Automobilių gamintojai ne paslaptis gamina automobilius eksploatacijai ribotam laikui,kuris yra visiškai nepriimtinas Lietuvos biudžetiniam vartotojui,tad tenka vairuotojams prailginti automobilių gerą techninį stovį patiems arba kreiptis į mus.
Korozija ir rūdys – ką jos daro?
Korozija veikia visus automobilius, tiek naujesnius, tiek senesnius. Skirtingi modeliai ir gamybos technologija ,jų paskirstymas eksploatavimui į pasaulio šalis įtakoja jų rūdijimą.Tad ir rūdija vieni mažiau, o kiti daugiau. Kad ir kaip ten bebūtų – metalas, veikiamas mūsų šalies klimato, ankščiau ar vėliau yra paveikiamas korozijos ir mažina automobilio vertę bei saugumą, ypač jei automobilio kėbulas yra patyręs auto įvykių. Kuo labiau ir stipriau bent kartą buvo deformuotas automobilio kėbulas, tuo greičiau jis pradeda rūdyti, todėl jam yra būtina altikti kebulo konservavimo darbus,ko nepadaro dažymo barai. Kėbulo vidinių ertmių ir dugno paruošimą ir antikorozinį padengimą atlieka specializuoti centrai.
Kaip apsisaugoti nuo korozijos?
Kaip apsisaugoti nuo korozijos? Ar verta daryti antikorozini padengima?Ar reikia?
Yra daug būdų kaip apsisaugoti nuo korozijos ir išpildyti garantines sąlygas gamintojo,kad automobilis neprarūdytų.Paprasčiausias būdas yra automobilį pasistatyti miegamajame,kur pastovi oro temperatūra ir drėgmė,nebarstomos druskos ir nėra purvo.Kitas galimas pasirinkimas yra automobilį periodiškai atiduoti specialistams tam tikrų procedūrų atlikimui. Pagrindinis tokios procedūros tikslas – sustabdyti du pagrindinius veiksnius, kurie įtakoja korozijos greitį, tai deguonį ir drėgmę. Tam tikslui yra sukurtas ir parduodamas didelis asortimentas medžiagų skirtų sustabdyti ar pašalinti korozijos pasekmes, įvairiausių technologijų kaip kokybiškai ir ilgam laikui apsaugoti automobilį nuo korozijos – rūdijimo. Ar verta daryti antikorozini, galim mastyti ir taip,..pardaviau auto nesupuvusia uz gera kaina palyginti,..vertėjo pasmaluoti.
Patarimai vairuotojams
Norint turėti gerą, negendantį, patikimą kelyje ir gražiai atrodantį automobilį reikia pastovios priežiūros. Švariai nuplaukite automobilio išorę ir dugną, palaikykite jame bendrą tvarką iš švarą.
Naudokite purvasaugius ir tvarkingus posparnius.
Žiemą pasirūpinkite guminiais salono kilimėliais su užverstais kraštais.
Venkite staigios temperatūrų kaitos, nes šiltame garaže labiau nei vėsioje patalpoje ar lauko aikštelėje automobilį veikia korozija.
Esant galimybei, palikite langus šiek tiek pravirus, kad nesusidarytų kondensatas.
Kėbulo išorės dažų įtrūkimus, įbrėžimus ir kitus pažeidimus padenkite specialiomis priemonėmis – dažais arba smulkius defektus maskuojančiąja ir užpildančiąja poliravimo priemone.
Automobilio šonus ir kitas kėbulo detales žiemai pravartu padengti skaidria plėvele, apsaugančia nuo neigiamo druskų poveikio, o dugną profesionaliai padengti antikorozinėmis medžiagomis.
Plaunant automobilį prieš žiemą, pasirūpinkite kėbulo išorę padengti vašku, o ir vėliau venkite važinėtis automobiliu su druskų išbalintais šonais – nepatingėkite juos nuplauti.
Kruopščiai neprižiūrėdami savo automobilio rizikuojate, kad jis surūdys dukart greičiau, nei puoselėjamas tokio paties modelio jo brolis.
Kita aktuali informacija
„Dabar rinkoje yra tokių žmonių, kurie siūlo pigiai atlikti antikorozinį padengimą. Jei tokia paslauga kainuoja mažiau nei 200 Eur., reikėtų susimąstyti ar tikrai ten profesionalai dirba, nes dabar kiek mes pastebėjome, tai yra mėginama prisitaikyti prie žmonių galimybių, finansų ir sakoma, kad bus padaryta „pigiai ir greitai“, – pasakoja K. Mikučionis.
Anot specialisto, jie ne tik, kad neatlieka visų reikiamų procedūrų paruošiant automobilį, tačiau purškia vieną ir tą pačią medžiagą tiek dugnui, tiek uždaroms ertmėms, nors privaloma naudoti skirtingas. „Dabar matome, kad siūlo viena „universalia“ medžiaga atlikti visus purškimus. Tai čia yra tikrų tikriausias žmonių apgaudinėjimas“, – piktinasi K. Mikučionis.
„Geriau sumokėti šiek tiek daugiau, bet gauti kokybišką paslaugą, o ne važiuoti į paprastus autoservisus, kur keičia ratus ar taiso kitus gedimus ir tuo pačiu, su pigiomis medžiagomis, padaro antikorozinį padengimą“, – pataria antikorozinis .lt meistras. Nelaukite kol bus per vėlu aiškina, jog iš išorės automobilis pradėti natūraliai rūdyti negali. Pasak specialisto, visas korozijos procesas prasideda nuo uždarų ertmių, kurios paprastai nėra matomos, o kai prieš savo akis jau pamatome ant automobilio kėbulo rūdis ir kitus pažeidimus, tai jau paskutinė korozijos stadija. „Automobilis, atvirkščiai nei žuvis, kuri pradeda pūti nuo galvos, rūdija nuo galo, apačios ir pereina į viršų. Galinės arkos, slenksčiai, sparnai. Dažnai matome ant galinių sparnų iššokusius burbuliukus, pakilusius dažus. Tai jau įsisenėjusios korozijos padariniai“, – teigia specialistas.